.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توافق تل‌آویو و مصر برای ایجاد کریدور( محل عبور ) امن در غزه
وبگاه «آکسیوس» گزارش کرد که مقام‌های رژیم صهیونیستی و مصر عملاً برای ایجاد یک کریدور امن به منظور خروج اتباع خارجی از غزه به توافق رسیده‌اند.
توافق تل‌آویو و مصر برای ایجاد کریدور( محل عبور ) امن در غزه

شمال نیوز : مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی می‌گویند که واشنگتن در روزهای اخیر با رژیم صهیونیستی و مصر در تلاش برای ایجاد یک مسیر امن برای خروج شهروندان آمریکایی و دیگر اتباع خارجی از غزه، تعامل دارد.

 

وبگاه «آکسیوس» در این خصوص گزارش کرد، مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند که ۵۰۰ آمریکایی و صدها تبعه خارجی دیگر در غزه هستند که در بین این افراد، امدادگران سازمان ملل، اعضای سازمان‌های غیرانتفاعی و خبرنگاران نیز حضور دارند.

 

طبق این گزارش، مسدود شدن گذرگاههای مرزی فلسطین اشغالی و مصر و تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی، عملاً خروج از غزه را غیرممکن کرده است و عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی نیز خروج از این منطقه را دشوارتر خواهد کرد.

 

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که از روز شنبه هفته جاری که عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز شده است بیش از یکهزار و ۲۰۰ صهیونیست کشته شدند و یکهزار و ۱۰۰ فلسطینی نیز به شهادت رسیدند و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شدند.

 

مقامات آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند که تل‌آویو و قاهره در اصل برای ایجاد گذرگاه امن از غزه برای آمریکایی‌ها و سایر اتباع خارجی توافق کردند اما تأکید کرده‌اند که اجرای عملی این پروژه احتمالاً بسیار دشوار باشد زیرا تحقق چنین امری نیازمند نوعی آتش‌بس است.

 

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) تصریح کرد که ایالات متحده با تل‌آویو و مصر درباره مسیر ایمن در گفت‌وگو است.

 

وی قبل از آن‌که آمریکا را به سوی فلسطین اشغالی و اردن ترک کند، گفت: «این یک گفت‌وگوی در حال انجام است. من نمی توانم وارد جزئیات شوم. برخی از این‌ها، نیازی به گفتن ندارد، به طور قابل درکی پیچیده است».


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.